Drobečková navigace

Úvod > Školka > Zajímá nás > Máma logopedka

Máma logopedka



PĚNOHRANÍ senzoricky a motoricky nabitá aktivita. Holící pěna pohltí ruce, předměty v ní mizí a klouzáním utíkají před prsty, zatímco pěna na nich ulpívá. Je tuhá, dobře drží tvar. Dá se uhladit, načechrat, nebo třeba naplnit do pytlíku, kterým můžete kreslit, psát, zdobit, a nebo taky "hrobit" zvířata. Ty novotvary, které při našich hrách slýchám, mě dostávají! Do uhlazené pěny jsme kreslily štětcem, nebo prstem, čáry, tvary a písmena. Naše veledíla jsme rozveselily potravinářským barvivem. V pěně jsme také hledaly gelové kuličky a ledové kostky, z těch jsme skládaly co nás zrovna napadlo. Foukali jste někdy do holící pěny brčkem? Jde to dost ztuha! A to je ideální příležitost pro posílení svalů rtů, tváří i jazyka. V rámci likvidace spoustě došlo na rybaření kuliček cedníkem v dřezu napuštěném vodou. To byla neplánovaná hitovka, plesalo i moje srdce - koordinace oko ruka, křížový pohyb - propojení hemisfér, pohyb ruky od ramene přes loket až po rotaci zápěstí při pohybu cedníkem proti odporu vody. Dokonalá grafomotorická průprava, stejně jako při pěnohraní.NE, FUJ!* pro děti, které mají obtíže se zpracováním vjemů (zejména hmatových - dotyku), může být tato aktivita opravdu výzva. Proto je do ní nenuťte. Zkuste je zapojit postupně. Nechte na něm, zda se bude chtít zapojit. Je vhodné nabídnout více variant hry. Pokud se nebude chtít pěny dotýkat, může ji uhladit stěrkou, psát do ní může místo prstu štětcem, nebo tužkou, stejně tak může manipulovat s pěnou v pytlíku (klidně bez prostříhnuté dírky na zdobení. Pěnohraní je totiž skvělou terapeutickou aktivitou.

*Děkuji za SDÍLENÍ. A jak baví pěnohraní vás a vaše děti? Jaký prožitek vyvolává pěna ve vás?* edit: na netoxickou variantu mě napadá šlehačka, hodně šlehačky!

ZuzAnna, máma & klinická logopedka; zdroj: www.facebook.com/MAMAlogopedka.cz